Wednesday 4 September 2013

Novel : Mama Mia Shaza

Mama Mia ShazaMama Mia Shaza by Emy Roberto
My rating: 4 of 5 stars

Sometimes separation is the best decision for us, to sit back for a moment and analyze the past behind us. We're not broken, we'll just bend until we can learn to love again.

Mia Shaza anak patung bergerak. Anak yang lahir dari cinta yang disemai Shazwan Imad dan Maya Laila di bumi Sheffield. Namun Shazwan melarikan diri dari tanggungajawab dengan alasan tidak bersedia sebagai papa tatkala usia kandungan baru 4 bulan. Mampukah Shazwan menambat semula hati Maya dan si cilik tatkala adanya saingan dari Uncle Sawi, Shazwi Iman bos tempat Maya bekerja.

Semua yang berlaku adalah disebabkan trauma masa silam dan kejahilan masa lalu. Andai waktu dapat diundur, takkan dia meninggalkan Maya dibumi asing. Lalu usaha dilipat ganda untuk meraih kepercayaan si buah hati. Namun suratan takdir memisahkan mereka kerana hati yang terluka tidak dapat diubati. Masih adakah peluang dan ruang untuk mereka memperbaiki keadaan apabila Maya memilih Shazwi dan Mia Shaza hanya penyebab untuk mereka berurusan.

Komentar Cik Pah.

Pada mulanya Cik Pah sangkakan ER akan tamatkan kisah MMS dengan 2 pasang kekasih. Salah menebak rupanya. Kus semangat. Tapi agak terkilan ada watak yang perlu ditamatkan dengan kematian untuk memberi ruang merpati sejoli memadu kasih dan membentuk keluarga sempurna membesarkan Mia dan bakal adiknya.

Pst! Cik Pah juga berimpian dikurniakan anak patung bergerak aka Mia Shaza versi tepek muka Cik Pah. Ahhh! Membayangkannya sahaja cukup menyeronokkan. Tuhan! Ku pohon dari Mu.

View all my reviews

No comments :

Post a Comment