Tuesday 13 January 2015

Novel : Biarkan Aku Menangis

Biarkan Aku MenangisBiarkan Aku Menangis by Norhayati Berahim
My rating: 3 of 5 stars

Pada Cik Pah kisah ini seperti gabungan kisah bermadu dan ibu mertua yang mati hatinya daripada novel Aku Turut Bahagia dan Tolong Cari Suamiku .

Poligami kali ini adalah disebabkan topik anak. Sarah isteri yang dicintai Amrin tidak mengandung-ngandung walaupun bertahun telah berkahwin. Asalnya Amrin memang tak nak berkahwin dua, tapi desakan ibunya yang mengugut untuk menghancurkan rumahtangganya bersama Sarah, dia paksa rela berkahwin dengan Ustazah Kartika. Tiada rasa untuk isteri muda, yang terbayang di mata hanya Sarah. Tetapi apabila Kartika disahkan mengandung, Amrin mula berubah. Rasa nak lempang jek Amrin sebab dungu, kena pula mak mertua yang macam jelmaan hantu raya dengan Sarah, lagi suka la Kartika nak bolot hak Sarah.

Tapi tak sangka pula, kandungan yang disangkakan zuriatnya tu merupakan penyakit yang memudaratkan Kartika. Geram dan sakit hati kesalahan diletakkan di bahu Dr Sarah apabila Sarah maklumkan tentang penyakit Kartika. Lagi dahsyat rahsia lama Kartika terbongkar, terduduk Amrin ingatkan Kartika anak dara masa dinikahi.

Amrin , hai la... lepas terduduk, tertiarap kot lepas tau semua masalah bukan disebabkan Sarah, tapi diri dia sendiri. Nak nyorok muka kat mana? Ego tak kena tempat. Akhirnya kena batang hidung sendiri.

Apa-apa pun ada pengakhiran yang baik untuk Dr Sarah yang baik hati.

View all my reviews

No comments :

Post a Comment