Sunday 14 September 2014

Novel : Seteguh Fayqa



Seteguh Fayqa by Hanina Abdullah
My rating: 4 of 5 stars

Cerita ini banyak tips untuk mengendali rumah tangga yang dikacau ganggu si langau apatah lagi suami yang baru dikenali adalah jeneral sengal. Cakap orang tak nak dengar, dia sahaja yang betul. Tu pulak agak lembam dalam menilai perempuan yang menempel kat dia. Si langau adalah sahabat dari kecil, rakan perniagaan pulak tu. Siang di pejabat dah berkepit, balik rumah pun masih bercakap di telefon dan ber whatsapp urusan pejabat. Jadinya apa yang isteri bagi tahu semuanya Dzariff tak percaya. Kejadian culik dan talian dimatikan saat kecemasan menjadikan Fayqa trauma, bukan sebab diculik tapi trauma dengan tangan-tangan ajaib mematikan panggilannya. Nasib baik , diulangi nasib baik si Fayqa disenangi ipar duai dan mertua. Dia tidak keseorangan melayan rajuk hati. Sebenarnya Cik Pah suka hubungan kekeluarga yang diterapkan. Semua watak ada peranan dan karektor masing-masing.

Suka cerita ini sebab tak ada adegan lari bawa diri. Aktiviti mereka lari secara berjemaah. Makmum ikut imam, kenkadang imam terpaksa tunggu dan ikut timing makmum.


Aktiviti getaway mereka. Berhenti kala lapar. Picture dari mat gebu jugak yang CP amik :)


 Kepada Hanina,
Hanina ada hajat nak buat cerita poligami selepas ini? Ohhhh cukup cukup sudah laaa Hanina buat cerita ada pihak ke-tiga , sesak nafas Cik Pah tau. Kalau buat suami gila bola ker, gila memancing ker, gila motor besar ker tak per :D . Bangun pagi kepala dah pining may be sebab layan 2 novel bertemakan si langau, nak check BP , bateri habis la pulak.




View all my reviews

No comments :

Post a Comment