Wednesday 6 May 2015

Novel : Seseorang Untuk Aku

Seseorang Untuk AkuSeseorang Untuk Aku by Rehan Makhtar
My rating: 5 of 5 stars

Ini kot novel terbaik dari RM yang penuh dengan pengisian. Perjalanan hidup Lailatul yang yatim piatu, mangsa keadaan, menantu yang tak dialu-alukan, kakak yang banyak berkorban, isteri yang setia digarap dengan baik.
Lai menjadi ayah, ibu dan kakak kepada seorang adik yang tahunya hanya meminta tanpa mengerti penat lelah seorang kakak yang baru berusia 14 tahun menggalas beban. Bila dah dewasa hanya kerana seorang lelaki, cinta membutakan mata si adik sehingga Lai terperangkap dengan lelaki dari bandar yang menjadi majikan dia.

Sungguh Qadr hadir membawa hikmah kepada Lailatul seperti gabungan nama mereka Lailatulqadr. Walaupun pertemuan mereka dlm keadaan kurang baik, hubungan yang telah dihalalkan itu membawa bahagia dalam hidup Lai. Mama Najihah ni garang laaa dengan Lai, buat Cik Pah tak segan silu mengalir air mata dah macam air terjun Lata Iskandar.

Suka watak Nek Leha. Penyeri hidup Lai dan penghibur jalan cerita yang asyik mendung selepas satu persatu rahsia terbongkar, rahsia siapa penyebab mereka ditangkap basah, rahsia peminangan Qadr, janji antara Mama dan Lai untuk syarat Lai menumpang kasih seorang ibu. Ohhh sungguh sesak nafas Cik Pah yang tgh tersumbat hidung ni.

Jin miang (pinjam ayat KZ) Qadr pun boleh tahan ye, tersenyum teresin orang dibuatnya. Emmm RM ni mmg peminat Arjun Rampal ye. Si Arjun Rampal juga yang RM pilih untuk pembaca bayangkan rupa paras Qadr ni kalau dah tak boleh nak bayangkan sesiapa dah huhu

View all my reviews

No comments :

Post a Comment