Sunday 17 November 2013

Kompilasi Cerpen : Kisah Dari Hati

Kisah Dari HatiKisah Dari Hati by Hani Fazuha


Kisah Dari Hati

Dia Random Guy 2 - sambungan cerita Alina-Amzar melayari rumahtangga yang manisnya terlebih dos. perkahwinan mereka telah bertahan selama 10 tahun dan bahagia dikurniakan 5 orang cahayamata

Awek Pisang Goreng 2 - cerita Husna-Daus yang cuba menyesuaikan diri dalam menjalankan tanggungjawab sebagai suami isteri dan bertolak ansur dalam kesebukan kerja mencari rezeki halal. Cerita mereka belum diteroka, InShaAllah Cik Pah akan cuba intai kisah mereka

Bukan Kerana Kebetulan
Cerita sedih dari Hani Fazuha berkenaan perkahwinan yang diatur keluarga dan kemelut rumahtangga berlaku apabila pengantin lelaki mengetahui kekurangan pengantin perempuan yang bukan lagi perawan.

Pergi Tanpa Alasan 2
Ohh Rihanna-Hakim tak pergi kemana-mana. Jangan risau, mereka bahagia bersama baby Arissa walaupun Nelly cuba mencucuk jarum ibu Hakim. Isu balik kampung siapa untuk beraya diketengahkan.

Maaf Tak Indah
2 kali baca di blog dan ini kali ke-3 tetap mengharu birukan perasaan Cik Pah. Kejam. Sedih. Insaf. Kisah yang penuh pengajaran untuk kita hargai anugerah Allah, anak, suami, isteri. 5* untuk kisah ini.

Dekat Padamu 2
Iskandar masih dengan watak sengal dan merenyam dengan isteri bongsu terchenta dia, Syafika. Mereka bahagia setelah 5 tahun melayari rumahtangga apatah lagi dikurniakan 3 cahayamata. Isu meluangkan masa suami isteri diketengahkan setelah anak-anak membesar. Ada kematian dalam cerita pendek ini. Siapa? Ada-ada saja Sarnia Yahya mematikan watak yang tak pernah wujud :)

Harga Sebuah Cinta 2
Fea-Zhafir bahagia apatah lagi Fea disahkan mengandung. Kisah mereka mengingatkan kita supaya menghargai pasangan selagi mereka masih ada. Jangan ikut sangat kata hati yang mengada merajuk kelak membawa padah.

Rahsia Kita
Shuuu, jangan bagitau. biar terus jadi rahsia kita. Siapa yang baca je tahu ;)

Dia Selamanya
Bayangkan jika anda menghadiri majlis kenduri kahwin kenalan dan didapati pengantin lelakinya adalah kekasih hati yang pernah melamar anda. Eyma, penulis novel terpaku. Saat mata memandang Ammar disebelah pasangannya yang cantik berkebaya, terimbas kembali kisah percintaan dia dengan pengantin lelaki yang segak berpakaian putih. Eyma berputih mata selepas menolak lamaran lelaki dambaan dia 3 tahun lalu disebabkan satu insiden. Disangkanya Ammar sabar menunggu dia tapiii ada kejutan untuk Eyma dan pembaca. Bijak2x

Pujuk Hati Dia 2
Sayang berlebihan ? cemburu berlebihan ? Ambil kesempatan berlebihan? Berlembut berlebihan? Nampak macam kena buli je Ain dengan suami dia Tengku Ritzlan.

Romeo vs Juliet
Tajuknya pun dah boleh diagak bagaimana ceritanya. Persahabatan Fina dan Izz Si Gemuk terhalang kerana perangai gengster abang masing-masing yang bermusuhan kerana berebut Jelita. Mereka dipisahkan apabila rahsia mereka berkawan baik dihidu. Tetapi takdir telah menemukan kembali mereka di Surrey dan ditakdirkan juga menjadi housemate. Wow Si Gemuk dah bertukar jadi si kacak sampai Fina tak dapat mengecam semasa diawal perkenalan. Satu berita buruk dikampung telah menyebabkan mereka mengambil keputusan untuk berkahwin. Sampai masa untuk pulang ke tanahair, adakah nasib baik menyebelahi mereka? . Soalan ini ditujukan kepada penulis. Ala QSS, apa pengakhiran Fina & Mr Panda ni. Aduyai. Seperti nasib Romeo & Juliet ker?

Semerah Warna Senja
Kisah nikah senyap-senyap di usia muda dan perkahwinan itu adalah untuk mencabar ibu Arif, Puan Sri yang sombong. Cabaran yang Riana terpaksa tanggung, 4 tahun Arif menyepi tanpa khabar angkara fitnah sebelum mereka menemui titik bahagia.

Tetap Sempurna
Serius sedih , cerpen dari Emy Roberto. Mak ayah meninggal, menjadi janda di usia muda ketika bayi baru 5 bulan dan paling besar dugaan pabila Akma tidak lagi sempurna menjadi wanita, endometrial cancer stage 1.

Tanpa Dirimu
Erk macam tak faham sikit jalinan ceritanya. 6 bulan yang lalu Zhariz minta Yatie lupakan dia. Ada fitnah yang menular dikampung tentang diri Yatie sehingga membuat ayah murung dan meninggal dunia. Pastu Zhariz pujuk nak kembali juga dengan cerita yang bukan-bukan tentang dia. Tak faham. Sapa yang buat fitnah 6 bulan yang lepas? Senangnya hidup orang yang buat fitnah dilepaskan begitu saja. Ada sesiapa yang boleh buat pencerahan tentang cerita ini?

Isteri Soleh Suami Solehah
Dua tiga kali juga belek tajuk. Ooo bila dah sampai part kena mengena tajuk, gelak tergolek rasanya ngeh3x. Kelakar pada 1/3 cerita dan dah sampai pertengahan sehingga akhir macam hilang konsentrasi disebabkan beberapa kali disuakan dengan adegan fitrah suami isteri.

View all my reviews

No comments :

Post a Comment