Monday 17 February 2014

Novel : Keranamu Ain

Keranamu AinKeranamu Ain by Noor Suraya
My rating: 4 of 5 stars

Akhirnya berjodoh juga Cik Pah dengan Keranamu Ain. Dah lama cari tp tak jumpa. Kat CESB pun stok habis tak diulang cetak. Terima kasih kepada adik manis Hajar yang bagi peluang Cik Pah meneroka dunia Ain Najwa.

Sesiapa yang pernah membaca Langsir Biji Remia mesti ingat watak Ain. Ala yang jadi pemilik Kedai Buku Ceritalah Lagi tempat Duha Hafa bekerja 3 bulan. Watak Ain dalam tu menyentuh hati Duha sebab Ain masih setia menjaga suaminya Adam yang cacat. Jadinya apabila membaca Keranamu Ain, mmg dah tak suspen siapa pilihan Ain. Cumanya rasa nak tahu kisah Ain dan Adam tu masih kuat. Kisah bagaimana Adam ditimpa kemalangan sehingga cacat pula ada dalam kisah Kebun Mimpi. Dalam citer tu jangan tak tahu, Ain adalah penulis Nyanyian Tanjung Sepi. Adoiii kak Suraya, chek dah ingat-ingat lupa dgn watak2 citer akak. Nnt buat susur galur dalam setiap novel tau, mcm kat cd/dvd jdorama.

Kebanyakkan watak dalam Keranamu Ain ada kisah masing-masing dalam novel yang lain. Itu yang buat Cik Pah nak baca semula semua novel Kak Suraya. (Sambil menjeling buku-buku yang masih berplastik lutsinar)

Alahai kesiannya Haris, Cik Pah nak sentuh sikit pasal Haris ni. Cinta dia tak kesampaian untuk Ain sebabnya Ain ni dah beri hatinya kepada Adam semenjak sekolah menengah lagi. Garang dia sebagai majikan Ain rupa-rupanya bersebab. Bukan macam tu tau cara nak pikat Ain. .Akhirnya jodoh dia dengan Zura lebih kuat dan menggembirakan wanita itu yang telah sekian lama menyimpan perasaan buat Haris.

View all my reviews

No comments :

Post a Comment